عضو شورای شهر کرج گفت: کاهش ترافیک شهری بدون تعامل مردم با مدیریت شهری امکانپذیر نیست.
غفور قاسمپور در گفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب افزود: مدت زیادی از زمانی که کرج را به عنوان شهری آرام و خوش و آب و هوا میخواندند گذشته است و مهاجرپذیری بالای این شهر زمینه حضور شهروندان بیشماری از اقصی نقاط کشور را در این شهر به وجود آورده است.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر افزایش تولیدات شرکتهای خودروساز و تمایل شهروندان به داشتن وسیله نقلیه شخصی بر آمار تردد خودرو در این کلانشهر تا حد زیادی افزوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات فعلی که کرج با آن دست و پنجه نرم میکند، ترافیک و تبعات ناشی از آن است تا حدی که بارها مشاهده شده بسیاری از مشاجرات خانوادگی به علت ماندن در ترافیک و اتلاف زمان زیادی از آنها رخ داده است.
وی ادامه داد: حل مشکلات این شهر از جمله ترافیک مستلزم شناخت ساختارو علل پیدایش این مشکلات است.
قاسمپور تصریح کرد: ترافیک کرج نیز بیش از آنکه حاصل ساختار معماری و طراحی معابر و فقدان ملزوماتی چون زیرگذر، روگذر، طرح جامع، یا رینگ شمال و جنوبی باشد، محصول کارکرد نامنظم فرهنگ در این جامعه است.
عضو شورای چهارم کرج اظهار کرد: امروز یک چهارم خودروهایی که در سطح شهر در حال عبورو مرور میکنند قادر به جابجایی تمامی مسافرتهای درون شهری معمول و غیرضروری شهروندان هستند.
وی اضافه کرد: برای پی بردن به درستی و نادرستی این ادعا فقط کافیست روزی که در ترافیک اعصاب خرد کنندهای گرفتار شدهاید تعداد خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین اطراف خود را ملاحظه و تجسم کنید اگر سه چهارم این خودروهای غیرضروری در آن مسیر نبودند حرکت خودروهای باقیمانده و ضروری چگونه میتوانست باشد.
این مسئول اظهار کرد: برای حل مشکل ترافیک فرهنگسازی بیش از هر راهکار دیگری تاثیرگذار است بنابراین باید ضمن ارائه آموزشهای رعایت حقوق شهروندی در حین رانندگی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و استفاده از اتومبیلهای تک یا دو سرنشین را نیز به شهروندان آموزش داد.
وی افزود: تا زمانی که شهروندان نسبت به بزرگی ابعاد موضوع حساسیت نشان ندهند طرحهای جانبی در این حوزه چندان تاثیر نخواهند داشت.
قاسمپور گفت: موفقیت در اجرای طرحهای ترافیکی و استمرار آن مستلزم همکاری شهروندان و نهادینه شدن اموری از جمله پرهیز از استفاده از وسیله نقلیه شخصی برای جابجایی در شهر است. از طرفی دیگر، آمار بالایی از ترددهای شهری غیرضروری وجود دارد که با اندکی برنامهریزی میتوان مانع از انجام آنها شد.
آدرس کوتاه این صفحه:
كنفرانس بین المللی با عنوان آینده شهرهای هوشمند، طراحی و هنر
به مناسبت روز جهانی دیزاین ایتالیا؛ انجمن علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره...
ادامه مطلب
|
كنفرانس دیزاین با عنوان در طراحى هيچ چيز تصادفی نيست
به همت دانشکده معماری دانشگاه سوره و انیستیتو اروپایی دیزاین design , و قطب علمی و ف...
ادامه مطلب
|
مراسم رونمایی مجله شارستان با سخنرانی کوروش رفیعی
مراسم رونمایی مجله شارستان ویژه نامه هادی طهرانی در ساختمان جامعه مهندسان مشاور ایرا...
ادامه مطلب
|
ممانعت از تخریب بنای تاریخی در میدان قیام تهران
مدیربافت تاریخی شهرداری تهران از رسانهها، مسوولان شهرداری و دلسوزان میراث فرهنگی...
ادامه مطلب
|
منطقه ۲۲ به یکی از آشفتهترین مناطق شهر تهران بدل شده است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر لزوم بهرهگ...
ادامه مطلب
|
پالنگان، روستایی با خانههای پلکانی در غرب ایران +عکس
روستای پالنگان یکی از جاذبه های گردشگری استان کردستان است که در ۲۰ کیلومتری شهر کامیار...
ادامه مطلب
|
منع ساخت و ساز در حریم گسلهای تهران
رئیس پژوهشکده زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تصویب قانون منع ساخت و ساز در ...
ادامه مطلب
|
رونمایی از کتاب مشارکت شهروندان در برنامه ریزی و توسعه شهری
همایش رونمایی از "کتاب مشارکت شهروندان در برنامه ریزی و توسعه شهری در ایران" روز شنب...
ادامه مطلب
|
اتصال ضعیف عناصر معماری عامل مرگ مردم در زلزه کرمانشاه
عضو هیات علمی دانشگاه کردستان گفت: بیشتر مشکل المان های معماری در ساختمان های مناطق زل...
ادامه مطلب
|
مجموعه خانه خشتی حاج آقا علی در کرمان
خانه خشتی حاج اقا علی در قاسم اباد حاجی در فاصله ۶ کیلومتری رفسنجان و در سال ۱۱۳۶ توسط...
ادامه مطلب
|