0

morteza raisi معاون وزیر آموزش وپرورش:
ضوابطی در ارایه الگوی ایرانی -اسلامی برای معماری مدارس وجود ندارد

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ضوابط و مقرراتی در ارایه الگوی ایرانی- اسلامی برای معماری ساختمان ها از جمله معماری فضاهای آموزشی و مدارس كشور وجود ندارد

'مرتضی رئیسی' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: باوجود اینكه عمده سرمایه كشور در بخش ساختمان هزینه می شود، اما در زمینه ارائه الگوی ایرانی – اسلامی، ایده پردازی صورت نگرفته و كار جدی از سوی دستگاه های مسئول انجام نشده است و جای قانونگذاری در این حوزه خالی است.
به اعتقاد وی، متخصصان معماری در این زمینه اهتمام كافی نداشته اند و به نظر می رسد در تمام زوایای معماری ایرانی – اسلامی باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.
رئیسی با اشاره به انتشار نشریه 232 آموزش و پرورش كه درباره ضوابط ساخت و ساز فضای آموزشی است، گفت: مدارس سراسر كشور بر اساس دستورالعمل های نشریه 232 آموزش و پرورش كه شكل معماری مدارس را تعیین كرده است، احداث می شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور افزود: نشریه 232 نشریه ای است كه سرانه فضا، خطوط كلی و كمی فضاهای مورد نیاز در محیط های آموزشی را تعریف می كند و مهندسین طراح فضاهای آموزشی، موظف هستند در طراحی مدارس دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه موارد ذكر شده در آن را رعایت كنند.
رئیسی با بیان اینكه بیش از پنج سالی است كه این نشریه نقشه راه طراحان مدارس كشور است،گفت:این نشریه معطوف به تامین نیازهای آموزشی دانش آموزان است. هویت نیاز به تئوری پردازی دارد و باید تئوری به طراحی و طراحی نیز به بنا تبدیل شود، چنانچه این مسیر به درستی طی شود می توان به معماری اصیل ایرانی دست یافت.

 

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

انواع عضویت
پنل کاربری