یک فیلم‌ساز و مستندساز گفت:معماری لوکیشن، مهم‌ترین عامل در القای تصویر واقعی از داستان است و کارگردان همواره باید در فیلم‌هایش به محیط پیرامون  حساس باشد، چرا که فیلمی که می‌خواهد در سراسر دنیا مطرح شود باید به معماری کشورش احترام بگذارد و آن را به دنیا معرفی کند، این امر وجدان کاری کارگردان را می‌طلبد.

لوکیشن

مرجان حسینی  اظهار داشت: فیلم‌سازان ما باید فیلم خود را منطبق بر نیازهای مردم بسازند و در این بین خوب فکر کردن، لازمه تولید اثر مناسب در شاخه معماری است.

وی افزود: در سینما، معماری حرف اول را می‌زند و اگر بخواهیم برای این موضوع مثالی بیاوریم، باید به آثار آلفرد هیچکاک اشاره کنیم.

این فیلم‌ساز و مستندساز در ادامه بیان داشت: معماری لوکیشن، مهم‌ترین عامل در القای تصویر واقعی از داستان است و کارگردان همواره باید در فیلم‌هایش به محیط پیرامون  حساس باشد، چرا که فیلمی که می‌خواهد در سراسر دنیا مطرح شود باید به معماری کشورش احترام بگذارد و آن را به دنیا معرفی کند، این امر وجدان کاری کارگردان را می‌طلبد.

وی گفت: معماری تنها معماری ساختمان نیست، به طوری که بدون فکر کردن نمی‌توان اثر معماری خوب تولید کرد، همان‌طور که امروز در شهر‌های ما غالباً بناها سنخیتی با هویت ایرانی ندارند و این موضوع ناشی از عدم تفکر و توجه هویت ایرانی و اسلامی است.

حسینی ادامه داد: معماری امروز ما نمی‌تواند جدا از هویت باشد و البته هویت یک مسئله ساکن نیست، در دوره‌ای از تاریخ، معماری بین‌المللی مطرح شد که تاریخ انسان را زیر پا گذاشته بود، اما هویت مسئله‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

وی در مورد برگزاری کارگاه‌های معماری تصریح کرد: کارگاه‌های معماری این فرصت را ایجاد می‌کند که دانشجویان معماری با این هنر بیش‌تر آشنا شوند و هویت کشورشان را بشناسند و در زنده نگه داشتن آن همت کنند.

فارس

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

انواع عضویت
پنل کاربری